De Marketingformule voor het MKB

Nieuwe klanten aanspreken en bestaande klanten vasthouden, vraagt om een continue inspanning. Hoe vind jij hierin de perfecte balans binnen jouw onderneming? Hoe bekend ben jij binnen jouw doelgroep? Hoe kijken bestaande klanten naar jouw bedrijf en productassortiment? En hoe ga je hiermee om in deze steeds veranderende tijden? 

De Hoop&Koning is ervaren en gespecialiseerd in het analyseren van jouw organisatie op basis van de klantreis. Onze doelstelling is om maximale bereikbaarheid en het beste resultaat te creëren met alleen de inspanningen die voor jou van toepassing zijn.

Kortgezegd, we doen wat nodig is om doelen te bereiken en houden de kosten zo beperkt als mogelijk.

Opmaak Klantenreis H&K

1. Opvallen

Ben jij bij jouw potentiële doelgroep bekend met jouw merk, product/diensten en/of organisatie?

  • Neem de merkidentiteit onder de loep
  • Besteed aandacht aan jouw naamsbekendheid
  • Bouw aan het gewenste imago op basis van Why, How and What 
  • Breng jouw product of dienst bij een gerichte doelgroep onder de aandacht

2. Overtuigen

Is jouw product, dienst of merk voor jouw klant ook de beste keuze?

  • Informeer en inspireer jouw klant met jouw product of dienst 
  • Verleid jouw klant om jouw product als eerste keus in overweging te nemen 
  • Bied een uitstekende service en een goede prijs

3. Verkopen

Bestelt jouw klant makkelijk en prettig in jouw showroom of op jouw website?

  • Van lead tot aankoop (conversie)
  • Faciliteer jouw klant om zijn aankoop te voltooien
  • Voorkom afhaakmomenten tijdens zijn aankoopproces
  • Bevorder het plezier tijdens de aankoop4. Afleveren

4. Afleveren

Hoe ga jij om met de verwachtingen van een klant na zijn aankoop?

  • Zorg voor een goede bereikbaarheid zowel online als offline 
  • Wees beschikbaar met service en informatie 
  • Vraag om feedback

5. Klanten binden

Hoe tevreden is jouw klant over jou?

  • Maak jouw klant tot ambassadeur 
  • Zorg voor mond-tot-mondreclame
  • Beloon de meest loyale klanten 
  • Bouw jouw merkloyaliteit verder uit

"Van potentiële klanten naar tevreden klanten!"

Contact

Net zo enthousiast als wij dat zijn?
Neem contact op!

Aanmelden voor nieuwsbrief